thumbnail

Semangat Dato' Cantik Dipuji 'Sifu Dunia Perniagaan'



Baru-baru ini, seminar CEO 360 yang dijayakan oleh taikun-taikun Malaysia, telah berjaya menarik ribuan rakyat Malaysia untuk menghadiri program tersebut. Nama-nama besar seperti Dato' Aliff Syukri, Dato Norman KRU, Dato Shareen Al Mashoor dan tokoh-tokoh perniagaan yang lain dijemput bagi berkongsi idea dan tips dalam dunia perniagaan.

Dato Shareen Al Mashoor yang turut sama dalam menjayakan program tersebut telah menerima pujian daripada 'sifu besar kepada tokoh-tokoh perniagaan', Dato Roslan yang turut dijemput hadir dalam seminar tersebut. Berikut merupakan update status beliau di akaun facebooknya:




KEJAYAAN - SEMANGAT SHAREEN.
.
Ayah adalah Guru. Ibu kerani sekolah. Dapat rm1 juta masa umur 24 tahun. Sekarang ada berpuluh hartanah. Selain dari bisnes, menanggung 500 orang pelajar anak yatim miskin di Yala.
.
Beliau mula main golf. Umur 26 tahun. NETWORKING.
.
Buka kilang. Dekat kampung. Ambil gambar. Ada kilang. Biar nampak BIG.
.
31 tahun ada Petrol Station Exxon Mobil. Apabila Petronas buka station sebelah, Dato' Sharifah Shareen Almashoor buat kempen sampai dia di kenal sebagai Kakak Mobil. Kakak PETRON.
.
Dia pula pandai cakap Hokien. Dengan cara sebegini beliau praktikkan aspek BOLD.


PAH- HANG MEMANG MENAKJUBKAN.
.
Semangat Shareen. BANG. Beliau buat pembukaan dengan gelak ketawa libatkan audiens 15 minit. Audiens buka pintu hati.
.
Beliau berikan content 3B selama 15 minit. Ini adalah poin poin.
.
Dato' Sharifah Shareen Almashoor kemudiannya menukar rentak dengan bercerita kisah dia di diagnosed kanser. Seluruh dewan terpegun. Terdiam. Air mata mengalir. 10 minit . Emosi ini membuka pintu hati semua audiens.
.
Dan...Dato' Sharifah Shareen Almashoor, membuat CTA. 
Sua-So. Sua-Rama. 10 minit.
.
Beliau menutup 5 minit terakhir dengan akronim. SUA-RAMA. Dan buat jualan.
.
HIJRAH. JANGAN MENGALAH.

Tidak dinafikan, Dato' Shareen Al Mashoor bukan hanya mempunyai rupa paras yang cantik, tetapi beliau juga mempunyai aura dan gaya yang tersendiri dalam memberi ucapan. Bukan sahaja pandai buat duit malah audience yang dengar taklimat beliau pun boleh meleleh air mata!


Punca lelaki jatuh hati dengan gadis berbaju muslimah.


Tips promosi bisnes online untuk diberi secara percuma.

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

1 Comments

avatar

Artikel yang baik, Pernahkah anda mendengar tentang LFDS (Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian, E-mel: lfdsloans@outlook.com --WhatsApp Hubungi: +1-9893943740--lfdsloans@lemeridianfds.com) adalah sebagai perkhidmatan pendanaan Amerika Syarikat / UK yang mereka memberikan saya pinjaman $ 95,000.00 untuk melancarkan perniagaan saya dan saya telah membayarnya setiap tahun selama dua tahun sekarang dan saya masih mempunyai 2 tahun lagi walaupun saya senang bekerja dengan mereka kerana mereka adalah pemberi pinjaman Pinjaman tulen yang boleh memberi pinjaman kepada anda.

Reply Delete

loading...