thumbnail

Beroperasi tanpa CCC, Jamal dikompaun RM250,000

OLEH ERMIZI MUHAMAD

SABAK BERNAM, 23 DIS: Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) mengesahkan resort yang dimiliki Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos tidak memiliki sijil perakuan siap dan pematuhan, Certificate of Completion and Compliance (CCC).

Yang Dipertua MDSB, Azlinda Azman berkata, pelbagai notis dan kompaun sudah dikeluarkan sejak lima tahun lalu kepada pemilik premis, namun operasi perniagaan hotel itu masih diteruskan.

“Notis sudah diberikan, malahan kompaun juga dikenakan sehingga sebelum penutupan operasi dibuat, kompaun terakhir yang dikenakan terhadap pemilik adalah RM250,000.

“Kesalahan itu tertakluk di bawah kegiatan operasi perniagaan tanpa CCC yang dikeluarkan, pada 8 Disember lalu dan pemilik perlu menjelaskan kompaun terbabit.

“Kami konsisten mengambil tindakan sewajarnya kerana MDSB tidak menghalang aktiviti perniagaan dijalankan di daerah ini tetapi mesti mengikut undang-undang sah,” katanya selepas Majlis Hi-Tea bersama Media dan Atlet Sukan Malaysia (SUKMA) di Dewan Seri Bernam Sungai Besar, semalam.

img_20161222_212655_712MSDB sebelum ini mengeluarkan notis bertarikh 22 Disember lalu memaklumkan Jamal melakukan kesalahan terbabit di atas Lot 13081,13082 dan 13083 Jalan Pantai Redang, Sekinchan.

Bagaimanapun, Azlinda berkata, perobohan dan sitaan premis dilakukan di bawah bidang kuasa Pejabat Tanah Daerah.

Terdahulu, resort terbabit dibina di atas tanah seluas 25 hektar menyediakan 158 bilik dan 30 chalet tepi pantai dengan kos pembinaan RM12 juta.

-AA-



Sumber Selangorkini

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

1 Comments

avatar

hi macam mana nak buat report untuk hotel yg tiada ccc ni ye?hotel operasi dari 2018. resort 251 bilik..

Reply Delete

loading...